A nagy nap történései

Az utolsó részben arról olvashattok, hogy mi történik (általában) a nagy napon. Ezzel a cikkel pedig be is fejezem a „hogyan dolgozom én” sorozatot, hiszen a végére érkezünk a közös útnak.

A nagy nap történései


Nos, ott fejeztük be előzőleg, hogy egy héttel (minimum 7 nappal) az esküvő előtt a véglegesített forgatókönyvet elküldöm minden szolgáltató és érintett felé, és ti pedig ráhangolódva, pihenéssel, feltöltődéssel töltitek az utolsó hetet. Apró finom hangolások és megbeszélések történnek már csak, és azok is általában a szolgáltatók és közöttem.
Az esküvő napja általában a készülődéssel kezdődik, hacsak nincs olyan kellék, vagy bármilyen „szereplője” a napnak, amit már előző nap a helyszínre kell juttatni, mert akkor azzal nyitom a forgatókönyvet.

A készülődés helyétől, a helyszíntől, a szertartás kezdetétől és a vacsora időpontjától függően osztom be az idősíkot. A helyszín kezdi el a legkorábban rendezni a tennivalóit, ugyanis nekik mire a kora reggeli órákban megérkezik a dekoros készen kell lenniük a berendezéssel, hogy az már a végső állapotában megkapja a dekorációt. Így én ügyelem a helyszín és a dekor készülődését, na és persze később a Tietekét. Átveszem az elkészült csokrokat, kitűzőket és boxokat, amit kiosztunk az Örömszülők, a Tanuk és a Koszorúslányok között. Segítek az ültetés elrendezésében, és fogadom a menet közbe érkező szolgáltató kollégákat, mindenkivel megtörténik az eligazítás és az egyeztetés. Kirakom a köszönő ajándékokat és az ültető kártyákat, szalvétát hajtogatok, gyertyákat rendezek, amit szükséges az idő függvényében. Ha elkél a segítség, bárhová át csoportosítom magam, akár a bútorok elrendezéséről, a terítésről, vagy a dekoráció applikálásáról legyen szó. Tehát általában a dekoráció elkészülése a legidőigényesebb, főleg ha azt több helyszínen (pl . templom is) kell felapplikálni, így ők érkeznek a helyszínre a leghamarabb. Őt követi a fotós általában, (és a videós) ha vannak készülődős kép igények, akkor pláne. Menet közben érkezik a torta és az apró sütemények, melyeket átveszek, és rendezek, majd a hűtőig kísérem, és odaadom a kiegészítőket, (pl. ha készített rá a dekoros élővirág díszt, vagy a monogrammokat, nászpárt….bármit). Előkészítem a dekorostól átvett szülőköszöntő és a pártól átvett egyéb ajándékokat a szertatás asztalra. Majd felkötöm a koszorúslányok és a tanuk, Örömanyák, Örömapák kitűzői, és mindegyikükkel átbeszélem az aznapi szerepeket még egyszer. Érkezik a zenei szolgáltató is lassan, a DJ avagy a zenekar, akinek meg kell kezdeni a beszerelést, függően attól hová, hogy ő hangosítja a szertartást, avagy a helyszín sajátja ez a feladat. Egyeztetjük az ő reszortjába tartozó zenéket és egyéb dolgokat. Átbeszéljük még egyszer az általatok választott zenei betéteket. A szertartás előtt kb. egy órával érkezik a ceremóniamester/ vőfély és kb. 30 – 40 perccel a szertartásvezető / anyakönyvvezető, akikkel az utolsó egyeztetés is megtörténik. Itt már a dekorációnak kész kell lennie, hogy a fotós is tudjon pár kreatív képet készíteni a még érintetlen helyszínről és a belső enteriőrről, még az első vendégek megérkezése előtt. Ezt követően legalább fél órával (de inkább 40 – 45 perc) a szertatás előtt érkeznek az első vendégek és elkezdődik a vendégvárás, amit innentől már, mint a nagy nap házigazdája a Ceremóniamester irányít. Üdvözli, fogadja és ülteti a vendégeket, ismerteti a nap további történéseit, menetrendjét. A szertartás kezdete előtt a szertartásvezetővel egyeztetek, órát egyeztetünk, majd a ceremóniamesterrel is, és irány hozzátok, hogy elinduljon a „Nászmenet” a szertartásra. Én a párt és a koszorúslányokat indítom a szertartás felé, itt intek a zene kezdetéhez, felügyelem a bevonulást és a kivonulást és az egyebeket (pl. ha van sziromszórás, csokordobás..stb). Majd általában a csoport fotók elkészítése következik a
vendégekkel, amit a Ceremóniamester irányít, én pedig a vacsora helyszínén várom a már fotózásból érkező vendégeket, és az ültetés segítségével irányítom őket a helyükre.
A vacsora és az este többi részének felkarolása is a ceremóniamester / vőfély dolga, én a háttérből irányítom és segítem az ő munkáját, és ahol tudok segítek. Ellenőrzöm az étel intoleranciások menüjét, a tortát mielőtt betolják, a fotósarok és a vendégkönyv használatát, a menyecsketánc kellékeit és előkészítését, az éjféli menüt….stb. Így válik élessé a hosszú hónapok alatt felépített forgatókönyv, és így zárul nagyjából a munkám veleje. Amikor a menyecske tánc után már nem marad program, és beindul a buli, én ott szoktam eljönni általában. Természetesen, ha van program még, akkor nem, akkor maradok, míg le nem zajlik minden rendben. Amennyiben ez megvan, én elköszönök, és a ceremóniamester / vőfély marad a vendégeitek távozásáig veletek.
Az esemény másnapján, attól függően mit beszélünk meg, személyesen vagy telefonon koordinálom az elszámolást a helyszínnel. Beszámolót szoktam kérni a buliról, ugyanis nagy imádattal hallgatom a fergeteges sztorikat. Ha haza értetek akkor jön egy – két nap intenzív pihenés (szükséges lesz, ezt mindenképp szánjátok még rá a szabadságokból), majd ezt követően mi is elszámolunk egymással, emlékeztetlek még titeket az esküvő utáni teendők határ idejéről, (pl . a ruhák vissza vitele a szalonokba, a névváltoztatás menete, a köszönő levelek – emailek kiküldése…stb) és egy jó kis anekdotázó beszélgetés keretében lezárjuk az esküvőtöket.
Csüggedni nem kell, hiszen utána is tarthatjuk a kapcsolatot, rajtam nem múlik, sőt rajtatok sem mondhatom ezt hálás szívvel az elmúlt évek tapasztalatai alapján.

Így ér véget közös kis történetünk, és ezzel zárom is a „Hogyan dolgozom én?” sorozatom.
Legközelebbi blog cikkemet is kövessétek figyelemmel, hamarosan jelentkezem.
Jó készülődést kívánok, és amennyiben kérdésetek van, keressetek bizalommal.

Ivett

Fotó: Gyarmati Csaba https://www.gyarmatifoto.hu/

 a nagy nap, a nagy nap történései, Esküvő, esküvő tervezés, esküvői felkészülés, Esküvőszervezés, esküvőszervezési szolgáltatások, Esküvőszervező, esküvőszervező feladata, esküvőszervező munkája, felkészülés az esküvőre

new

Mini esküvő

new

Midi esküvő

Arapatróna

Vedd fel velem a kapcsolatot!

Bojtos-Orosz Ivett

Bojtos-Orosz Ivett Odett

okleveles esküvőszervező

Telefon:
+36-30/38-77-153

E-mail:
yvettewedding16@gmail.com

Website:
yvettewedding.hu

Közösségi:
Facebook

Instagram

Pinterest

ESZSZE logó

    Az foglaltakat elolvastam, megértettem és tudomásul vettem.