Szolgáltató keresés, és ami utána van

Már túl vagyunk a szerződéskötésen, van dátum  vagy helyszín, összeállt a menetrend és a költségvetés is. Így tovább haladva a harmadik cikkem arról szól, hogy mi jön ezek után.

Szolgáltató keresés, és ami utána van

Én úgy szoktam haladni a menetrend szerint, hogy ha helyszín nincs még, akkor azzal kezdem a szolgáltatók sorában, mert ez a legnagyobb és a legfontosabb (és nyilván a legköltségesebb) falat. Ez a folyamat a szervezési időszakból is gyakran több hónapot igénybe szokott venni, az első – második rámegy arra, míg kiválasztjuk a megfelelő helyszínt, és a következő hónap pedig a szimpatikusok bejárásaira és a befutó lefoglalására megy el.

Az adatlapot amikor kitöltitek nekem az elején, akkor minden szolgáltatóra, így a helyszínre is rá szoktam kérdezni, milyenben gondolkodtok, mi a vágyatok? Minél több információt osztasz meg velem, annál relevánsabb helyszíneket és szolgáltatókat fogok tudni ajánlani, hiszen az én szempontom a ti stílusotok és büdzsétek. Ha itt passzolás van, akkor megvan a befutó. Általában 6-8 a paramétereknek megfelelő helyszínt szoktam figyelembe ajánlani, abból azért meg szokott lenni a nyertes elsőre, de előfordul, hogy nem, ilyenkor azért még van pár a tarsolyomban, és nagyon nagy szokott lenni a hála és a megnyugvás ennek tudatában, hiszen ezekből jócskán van olyan, amit nem ismernek a párok. A kiválasztottakat természetesen bejárjuk.

Ha megvan már a helyszín akkor jöhet a következő nagy lépés, az este házigazdája, avagy a ceremóniamester vagy a vőfély kiválasztása. Fontos különbséget tenni, hiszen két nagyon eltérő stílusról beszélünk és fontos, hogy hozzátok és az esküvőtök stílusához melyik passzol inkább. Rendkívül fontos személy, ugyanis ő fogja az általunk szerkesztett forgatókönyvet kivitelezni.

A házigazda személye után én a fotóssal szoktam folytatni, mert ők a második legfontosabb személyek. Az emlékek őrei. A képek milyensége azonban még nem minden. Fontos, hogy megismerjétek a munkavégzését, és a személyiségét, hogy oldott hangulatban tudjatok együttműködni.

Ha velük megvagyunk, akkor megvan a váz. Elkezdhetünk építkezni.

A következő időkben szoktam javasolni az úgynevezett „Save the date” kártyák kiküldését, amennyiben vannak.

Természetesen mindenkivel szerződéses viszonyt kell kialakítani, másképp én nem tudom vállalni a felelősséget a munkájukért, de azt hiszem ez a minimum a mai világban.

Ezeket a személyes találkozókat és a szerződéskötést is természetesen leszervezem és mindenben segítelek benneteket. Mindezeken kívül, amennyiben szükséges foglalót juttatok el, véleményezem a szerződéseket aláírás előtt, és bizonyos pontokon módosítást kérünk, esetleg kérjük a bele fogalmazását (vagy épp ki), ha úgy látjuk biztosnak.

Elő szokott fordulni, hogy egy-egy szolgáltató már megvan a párnak, mire felkeres engem, nincs ezzel sem probléma, ha nektek ő szimpatikus, de én nem dolgoztam még vele, ilyenkor mindenképp információt szoktam kérni kollégáktól a munkásságáról, és mehet a dolog.

A szolgáltatók lefoglalását pedig a filmes, a zenei team, a szertartás összeállítása és a dekoros kiválasztásával folytatjuk. Általában ezekre azért legalább 3 hónapot szoktam hagyni, hiszem a dekoros egy másik olyan fő falat, ami több időt vesz igénybe, mire összeáll, a helyszín közös bejárával és megannyi találkozóval.

Közötte, ahol van egy kis szünet, ott szoktam ilyen tájban javasolni a tanúk felkérését is. Amennyiben szükséges tippekkel látlak el benneteket a szokásokról, lehetséges és szóba jöhető felkérési trükkökről és ajándékokról.

Nagyjából itt már egy normál szervezésű (tehát 10-12 hónapos szervezési idő) esküvő féltávjánál vagyunk, és a menetrend szerint haladunk is a célunk felé. Folytatjuk a sort meghívók összeállításával és megrendelésével, aminél szintén minden kontaktom megosztom veletek, segítek a döntésetek megkönnyítésében, ahogy eddig. Az összeállt meghívót megrendeljük.

Elérkezett az idő a következő nagy falat, a ruhák kiválasztására, valamint a szertartás menetének átbeszélésére. Ekkor szalonokban foglalok időpontot nektek próbákra, és tanácsokkal látlak el benneteket mit érdemes, mit nem, milyen tapasztalataim vannak a ruhák kapcsán.

Valamint annak fényében milyen szertartást szeretnétek esetlegesen a jegyesoktatásokra emlékeztetlek benneteket és kiválasztjuk a hozzátok illő szertartásvezetőt. Segítséget adok a zenei betétek kiválasztásához például, vagy rávilágítok egyes megoldásokra, ha nem szokványos a családi felállás (például elvált szülők, vagy nincsenek közöttünk a nagyszülők..stb).

Ha sikerült kiválasztani a ruhát, a menyecske ruhát és az öltönyt is, és megvan a szertartás felépítése is, akkor jön jutalmul egy kis édes élvezet, és jöhetnek a torta kóstolások leszervezései, hiszen itt az idő a menyasszonyi torta és az apró sütemények körülményeinek tisztázására.

Amennyiben ezzel is megvagyunk akkor a meghívók kikézbesítése szokott következni, létszámtól függően ez is változó, hogy mennyi időt vesz igénybe. A vendéglétszám fényében szoktam rá az időt kalkulálni menet közben.

Zajlanak a dekorációs egyeztetések és a beszerzésre váró kellékek, apróságok megvásárlása, például: gyűrűk (ha még nincsenek), cipők, ingek, fehérneműk, gyűrűpárna, köszönő ajándékok, szülőköszöntő ajándékok (ha nem virág)…stb.

Mindeközben pedig kiválasztjuk a sminkes és a fodrász személyét, majd egy próba smink és frizura időpontot egyeztetünk, és ott körvonalazzuk az elképzeléseket az esküvőre. Lebeszéljük a még sminkelni  kívánt személyeket (például Örömanyák, tanúk,  koszorúslányok …stb.), hogy mindenki megfelelő időt hagyjon az elvégzendő feladatokra, és aznap már ne legyenek időbeli csúszások.

Minden momentumot vezetek a forgatókönyvben, amit együtt szerkesztünk veletek és a szolgáltatókkal, és építjük a nagy nap eseményeit lassan felfelé.

 

Elérkezünk a végjáték elé, már csak pár hét van hátra a nagy napotokig, és a következő blog cikkemben megosztom veletek, mi történik ilyenkor.

Tartsatok akkor is velem, addig pedig kellemes készülődést kívánok, és ha kérdésetek van, keressetek bizalommal,

 

Ivett

new

Mini esküvő

new

Midi esküvő

Arapatróna

Vedd fel velem a kapcsolatot!

Bojtos-Orosz Ivett

Bojtos-Orosz Ivett Odett

okleveles esküvőszervező

Telefon:
+36-30/38-77-153

E-mail:
yvettewedding16@gmail.com

Website:
yvettewedding.hu

Közösségi:
Facebook

Instagram

Pinterest

ESZSZE logó

Az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat elolvastam, megértettem és tudomásul vettem.