Tények és tévhitek az esküvőszervezőkről

Ez a blogcikk kicsit szakít a hagyományokkal és talán sablonosan fog hangzani, de remélem értő fülekre talál. Távol álljon tőlem, hogy bárkit meggyőzni akarjak, csak úgy érzem a lojalitásom a szakmánk megbecsülése végett határozottan e cikk megírására késztetett.Felesleges kiadás, plusz költség, mit ad ő, amit én nem tudok megcsinálni, ezt megcsinálja egy ceremóniamester is, olyan lesz az esküvőd amilyennek ő mondja. Ilyen és ehhez hasonló tévhiteket szeretnék eloszlatni írásommal.

Tények és tévhitek az esküvőszervezőkről

Az apropója pedig egy menyasszonyi csoportban felvetődött kérdés, miszerint, miért nem alkalmaznak a párok esküvőszervezőt, és miért gondolják, hogy egy esküvőszervező felesleges kiadás, plusz költség. A kérdés persze nem a leginkább szerencsés módon lett megfogalmazva, és a reakciókat olvasva mintha darázsfészekbe nyúlt volna szegény kérdező, pedig nem rossz szándék vezérelte, pusztán a kíváncsiság.

Amivel indítanék, az mentorom, Alida szavai a kérdésre, miszerint amit mi nyújtunk az egy szolgáltatás, amit valaki vagy igénybe vesz, vagy sem, teljes mértékben igaz. Itt nálunk is, mint minden „termék” esetén piacilag pozícionálni szükséges a terméket, azaz meg kell találnod azokat a párokat, akikben erre a szolgáltatásra igény merülhet fel. Ez, mint bármi más esetében nem erőszak, hanem a pár döntése, hogy kell, avagy sem az adott szolgáltatás. Szüksége van e rá, avagy sem, pótolja a hiányérzetet, avagy sem.

Azon a véleményen vagyok, hogy sok szempontból még a mai napig nem tiszta és világos sok mindenkinek, hogy mi is a szerepe egy szervezőnek és ebből adódóan fals tévhitek születnek meg, ami alapján rossz benyomást keltenek irányunkba. Szeretném kicsit eloszlatni a tévhiteket.

Először is a legfőbb tévhit. Attól, hogy valaki szervezővel dolgozik, nem az ő véleménye dominál, nem olyan lesz az esküvő amilyennek a szervező mondja. Tudod miért? Mert ez a ti esküvőtök, azt valósítja meg. Ha azt mondod, hogy neked esküvői ugrálóvár lesz majd a helyszínen a kertbe, akkor már lapozza is a noteszt ugrálóvár bérlés címen. Nem fog lebeszélni róla, nem fog kinevetni és pálne nem ítélkezik, hanem felveszi a kapcsolatot az érintett bérlés és természetesen a helyszín kontaktjaival. Nekünk az a munkánk, hogy a párok elvárásai, igényei maradéktalanul teljesüljenek. Nekem ez például benne is van a szerződésemben, tehát ha nem így lenne durván fogalmazva szerződést szegnék. Ez pedig azt gondolom, hogy a legnagyobb ajándék, amit egy termék/szolgáltatás kapcsán kaphattok : a döntés szabadsága!

Nem a szervező dönti el, hogy milyen legyen a dekor, ezt te döntöd el, és ő ehhez ajánl (a költségvetésetek, a stílusotok és minden más figyelembevételével) alapján pár dekorost. Nem ő dönti el milyen menü legyen, az te és a helyszín fogjátok összeállítani. Viszont ismeri például a helyszíneket és a szolgáltatókat, nagy valószínűséggel sokakkal személyes a kapcsolata, dolgozott ott, vagy velük már ahhoz, hogy releváns és hiteles információkkal lásson el benneteket, és megfelelő tanácsokkal tudja megerősíteni bennetek a döntés folyamatát. Vannak párok, akinek biztonságérzetet nyújt, hogy van egy ember, aki segít tisztán látni, aki az egy esküvőre vetített 40-50 db ár ajánlatot átlátja, kategorizálja és össze rendezi, esetleg egységenként excel táblázatba foglalja és elemzéssel együtt átküldi emailben, esetlegesen az éttermi végszámlát átnézi kifizetés előtt, nehogy olyan tételek kerüljenek felszámolásra amiket nem vettek igénybe vagy más ÁFA százalékba eső tételek rosszul szerepeljenek benne, mint az már előfordult párszor.  Itt ezekről van szó nem többről. Ezeket a párok által támasztott elvárásokat és igényeket az esküvővel kapcsolatban érvényesíteni fogjuk mindennel és mindenkivel szemben, hogy ti semmiben ne szenvedjetek csorbát. És ha már a csorbánál tartunk, az minden esküvőn előfordul, ezt higgyétek el.

A fontossági sorrend, hogy ti milyen szolgáltatásokat tartotok a saját esküvőtök kapcsán számotokra elengedhetetlennek, az mindenkinél más és más. De legyen meg a jogotok, hogy ezt ti döntsétek el. Ha nektek a megörökített vérprofi fotók a legfontosabbak, akkor nyilván arra szántok egy kicsivel nagyobb összeget és más fog a háttérbe szorulni, ami számotokra nem annyira fontos. Ez ilyen egyszerű! Ahogy nincs két egyforma ember, úgy minden esküvő is más. Az, hogy mit állít be a pár az esküvő központi kérdésének (dekor, színek összhangja, helyszín, torta, a DJ világítós pultja, vagy a zenekar melletti fúvós szekció ….bármi) az legyen a saját döntésük, és ne essenek megkövezés alá amiatt, hogy nekik mi fontos és mi nem annyira.  Vannak ezzel egy páran úgy, hogy ezek másodlagos problémák, és arányvesztés ezen rágódni az esküvő egészét figyelembe véve. Egy esküvő, mint esemény azért születik meg, mert túl azon, hogy két ember elköteleződik egymás iránt, öröm ünnepet szeretne ülni a meghívott kedves vendégeivel. Azt pedig, hogy ezt hogyan és milyen körülmények között teszik meg, és mire mennyit szánnak, azt csak és kizárólag ők, a párok döntik el.

Az egészben a legszebb pedig ahogy már említettem, hogy a szervezés szép és vidám, de olykor göcsörtös pillanataiból egy percre sem vagytok kihagyva, hiszen mindenben ti fogjátok kimondani a végszót. Nem kell lemondani erről az örömről akkor sem, ha szakemberrel dolgozol össze az esküvő megszervezéséhez.

Az ár pedig tényleg a legszubjektívebb dolog az egészben. Kinek, mi és mennyiért éri meg, ezt senki nem hivatott eldönteni a páron kívül. Ők azok, akik ismerik a saját kereteiket, ízlésüket és hagyományaikat, aminek tekintetében megszablyák a költségvetést. Ettől mi szervezők semmilyen körülmények között nem térünk el, nem befolyásoljuk és pláne nem hajszoljuk felesleges, és plusz költségekbe a párt. SŐT! A büdzsé fényében ajánljuk a megfelelő szolgáltatókat vagy bármi egyebet. A saját díjazásunkról pedig csak egy mondat álljon itt. A szubjektivitás természetesen itt is megállja a helyét, és azzal a mondattal, hogy plusz költség lenne egy szervező bevonása, kicsit hadakoznék. Ha kicsit elgondolkoztok azon, vagy utánakérdeztek egy rokontól, vagy baráttól, akik maguk szervezték az esküvőjüket, mennyi órát töltöttek a fentebb felsoroltakkal, és a még ezekhez hozzá csapódó feladatokkal, míg eljött a nagy nap, meg fogtok lepődni. Én egyszer kiszámoltam egy olyan párnál, akiknél 12 hónapom volt megszervezni az esküvőjüket. 600 munkaórát foglalkoztam az esküvőjükkel (telefonok, emailek, táblázatok, internet, autózás, …stb). Valójában így is csak 300 napot számoltam, mert persze voltak olyan napok, hetek, amikor nem történik semmi, és átlagosan napi 2 órát. Nem számolva például magán az esküvő napján a jelenlétet. Ha csak az 1000 Ft-os csekély órabért vesszük alapul….meg is érkeztünk a bérünkhöz….. mindezeknek a fele összegéhez (nyilván átlagról beszélek, mert persze vannak magasabb árkategóriában tartozó kollégák is, mint 300.000 Ft)!

Ha valaki szeret szervezni, tud is és még ideje is van rá, az teljesen rendjén van. Ők egyedül állnak neki a szervezésnek. Tiszta sor. Viszont van, akinek ez (a képességek, vagy időhiány, vagy hozzáértés, esetleg ízléshiány miatt, külföldön élő pár esetében) nehezen megy, vagy inkább sehogy. Ők azok, akiknek szerencsés választás lehet egy szervező. Vagy akiknek megerősítésre van szükségük például egy árajánlat kérdésében, vagy mellékvélemény szükséges mielőtt aláírna egy szerződést, vagy információ szükséges egy szolgáltatóról, vagy jól jön egy segítő kéz, amikor átszervezésre kerül a sor a járványhelyzet miatt, ekkor is jól jön egy releváns tapasztalattal rendelkező szervező. Ezek egyéni döntések, kinek mi az, amire szüksége van. Ezért dolgozik általában a legtöbb szervező többféle megoldással, csomag ajánlattal, ha úgy tetszik.

Természetesen, mint minden szakmában, itt is előfordul sajnos rossz tapasztalat, de a jó hír, hogy ezek nagyon hamar körbe járják a szakmát, és így a ti fületekbe is hamar eljutnak az információk. Járjatok nyitott szemmel, és természetesen hozzatok alapos és megfontolt döntéseket. A weboldalakon és a további social media felületeken remekül „lecsekkolható” bárkinek a tevékenysége, elindulhat a kémia.

Remélem, sikerült eloszlatnom a tévhiteket. Jó készülődést kívánok,

Ölelés,

 

Ivett

 

Fotó: http://www.tnbphoto.hu/

 

 Esküvő, esküvő tervezés, esküvői árak, Esküvőszervezés, Esküvőszervező, felkészülés az esküvőre

new

Mini esküvő

new

Midi esküvő

Arapatróna

Vedd fel velem a kapcsolatot!

Bojtos-Orosz Ivett

Bojtos-Orosz Ivett Odett

okleveles esküvőszervező

Telefon:
+36-30/38-77-153

E-mail:
yvettewedding16@gmail.com

Website:
yvettewedding.hu

Közösségi:
Facebook

Instagram

Pinterest

ESZSZE logó

    Az foglaltakat elolvastam, megértettem és tudomásul vettem.