Esküvői költségvetés tervezési tippek

A „drága” és a „stresszes” két olyan dolog/fogalom lehet, amelyek legelőször eszedbe jutnak, amikor az esküvő tervezésére gondolsz, de egyáltalán nem kell, hogy így legyen. Az alábbiakban találod meg azokat a költségvetési sémákat, amelyekkel elérheted, hogy az esküvői tervezési folyamat a lehető legköltséghatékonyabb legyen.

Esküvői költségvetés tervezési tippek

Függetlenül attól, hogy 10.000.000, 5.000.000 vagy 1.000.000 forintot szánunk az Álom esküvőnkre, az alábbi tippek minden esetben hasznosak lehetnek.

  1. Ki kell találni, ki fizeti

Először is meg kell már az elején határozni vagy beszélni egymással és a családjaitokkal, hogy ki milyen részt vállal, ha vállal, az esküvő költségvetésében. ha Ti magatok álljátok az esküvő egészét, akkor az nagyon tiszta sor, hiszen egyenes úton hozzátok vezet minden.

Ha azonban besegítenek a szülők is, vagy az egyikőtök családja, akkor az egy óriási plusz segítség. Beszéljetek családjaitokkal arról, hogy mikorra tervezitek az esküvőt, és ekkor biztosan szóba fog kerülni a költségvetés is. A beszélgetés közben pedig már könnyen meghatározásra kerülhet a nagyja összeg, és egy teljesebb képet kaphattok a kalkulálás szempontjából.

  1. Vedd figyelembe a fenti költségkeretet

Ha fényűző gálavacsorát tervezel egy csodálatos vidéki luxuskastélyban, a költségvetésed nyilvánvalóan sokkal nagyobb lesz, mint ha délutáni ebédet vagy esti grillpartit tervezel, a szüleid szép hátsó udvarán. Általában véve számos fő tényező ténylegesen nagyban befolyásolja az összeget, amit félre kell tenni az esküvőre.

  1. Vedd figyelembe a létszámot, a helyszínt és a dátumot

Az ételek és italok költsége egy főre esik, és a vendéglátás általában a teljes esküvő legnagyobb költsége, tehát a vendéglista méretének pontos megválasztása a legbiztosabb módszer a költségek növelésére vagy csökkentésére.

Hasonlóképpen, egyes helyszínek drágábbak, mint mások. Vannak felkapottabb esküvői helyszínek és vannak kevésbé ismert, de ugyanúgy csodálatos helyszínek is. Keressetek, kutassatok, hogy a számotokra legoptimálisabbakat kiszűrjétek a rengeteg kínálatból. Nem beszélve a földrajzi elhelyezkedésről, egy Budapest – Vidék meghatározásnál.

Ugyanez érvényes a dátum meghatározásánál is.  A nagyon keresett nyári hónapok (május, június, július, és augusztus a legzsúfoltabb ebből a szempontból) és a hétvégék nyilvánvaló okokból drágábbak egy esetleges „szezonon kívüli” vagy egy „hétköznapi” naphoz képest.

Ha pedig elakadtok, akkor sincs veszve semmi, kérjétek egy esküvőszervező segítségét, aki aktuális tapasztalatával rengeteg felesleges körtől meg tud benneteket kímélni és biztosak lehettek benne, hogy megtalálja a számotokra megfelelő helyszínt.

  1. A rendelkezésre álló források helyes elosztása

Csakúgy, mint lakás vagy autó vásárlásnál, itt is meg kell határozni meddig nyújtózkodhatunk, hiszen ez az egyik legfontosabb napja életünknek, melynél egy apró számítási hiba is súlyos 100.000.-eket érhet. Alább megtalálható egy alapvető bontás arról, hogy mire számíthattok az egyes esküvői szegmensek csoportosításánál, kalkulációk tervezésénél.

A vendéglátás (48–50 százalék), az öltözékek (6–8 százalék), dekoráció (8–10 százalék), zene (5–6 százalék), fényképezés és / vagy filmezés (5–6 százalék), a szertartáshoz (2–3 százalék), jegygyűrűk (2 –3%), jármű/ szállítás (2-3%) ajándékok (1–2%) nyomtatott anyag (1 %) és egyéb egyéb költségek (pl: torta, sütemények, egyebek: 8%).

  1. Kövesd nyomon, hogy mennyit költöttél

Ha már meghatároztátok a költségvetést, készítsetek egy táblázatot a költségek és kiadások pontos nyomon követésére, hiszen sok szolgáltatónál több lépcsős fizetési ütemezés szerint az esküvőig bezárólag lehet kiegyenlíteni a végösszeget. A foglalók nyomon követése pedig nagyon fontos, akárcsak a hozzájuk kapcsolódó határidők betartása. Ezekkel a pontos felvezetésekkel rengeteg kellemetlen szituációtól és egy esetleges visszamondástól is megkímélhetitek magatokat. Az összes költség előzetes ismerete garantálja, hogy költségvetés valóban fedezi az eseményt.  Mindenkinél és mindenre rá kell kérdezni, milyen díja van, nehogy rejtett költségekbe botoljunk az esküvő végén, mely szintén tud kellemetlen szituációt szülni.

Ne felejtsd el az apró dolgokat. Olyan dolgok, mint a frizura, amink, ahogy a próba sem ingyenes, a járműbérlés, ami a fenti %-os lebontásban benne sincs. De ha akár az öltönyhöz vett inget is vezesd fel a kiadások közé. Olyan kicsinek tűnnek, hogy megvonhatod a vállad, de mint minden költség, összeadódnak.

  1. Tervezd túl

Ha elszámolod a költségvetés túllépését, akkor valójában soha nem fogod kimeríteni a költségvetést. Próbáld a költségvetés 5% -át előre nem látható költségekre félretenni, és egyáltalán nem kalkulálni vele, mintha az nem is lenne.

Van pár olyan terület, példa, amelyek plusz költséget generálhatnak: dekoráció (a dekornál tapasztalat, hogy sok minden változik formálódik, így ezzel együtt a költsége is). Vagy például időjárással kapcsolatos költségek (esernyők egy esős napra, helyiségfűtő berendezések egy nem várt hűvös napra vagy kiegészítő árnyék egy különösen forró vagy párás napra) és persze az apró balesetek (újra kell nyomtatni valamiket….stb).

Használd ki a költségvetés-tervezési és pénzkezelési trükköket. Tedd az összes esküvői pénzt egy külön számlára, amennyiben van erre lehetőség, így könnyedén nyomon tudod követni a kifizetéseket anélkül, hogy összekevernéd a napi forgó pénzzel. De figyelem, annak is van költsége persze.

  1. Prioritás

Válassz ki a három legfontosabb prioritást élvező tényezőt a nagy napotokkal kapcsolatban, (például a ruha, a vendéglátás és a zene). Ezután válaszd ki azt a három dolgot, amely a legalacsonyabb az elsőbbségi listán (esetleg dekoráció, torta és meghívók), és ennek megfelelően építsétek fel a %-os lebontásban.  Ha csak az első három- négy legfontosabb kerül meghatározásra, azzal is el tudjátok készíteni a rá szánt összegek csoportosítását.

 

Mindezek tükrében komoly kihívás egy költségvetési terv felállítása, de ha pontosan nyomon követünk, felírunk és betartunk mindent, akkor kevés esélye lehet egy esetleges költségtúllépésnek.

Ha segítséget kérnétek ennek a tervezéshez, mely a munkánk szerves része, örömmel állok rendelkezésetekre, keressetek bátran!

 

Fotó: Kortye Kati

 Esküvő, esküvő tervezés, esküvői árak, esküvői kalkuláció, esküvői költségvetés, esküvői szakma, Esküvőszervezés, Esküvőszervező, esküvőszervező feladata, esküvőszervező munkája, Yvette Wedding

new

Mini esküvő

new

Midi esküvő

Arapatróna

Vedd fel velem a kapcsolatot!

Bojtos-Orosz Ivett

Bojtos-Orosz Ivett Odett

okleveles esküvőszervező

Telefon:
+36-30/38-77-153

E-mail:
yvettewedding16@gmail.com

Website:
yvettewedding.hu

Közösségi:
Facebook

Instagram

Pinterest

ESZSZE logó

    Az foglaltakat elolvastam, megértettem és tudomásul vettem.